fredag den 19. juli 2013

Afslapning ved Balatonsøen

Vi havde begge lidt tømmermændsagtige symptomer, da vi vågnede. Imens vi spiste morgenmad, legede de små svenske børn med fjernbetjeninger, tandstikker og sidst, men ikke mindst, knive. (Der boede en svensk familie, som skulle igennem vores værelse for at komme ind på deres, og de havde to små drenge.) Ikke nok med det larmede de forfærdeligt meget, hvilket hverken passede os eller Kinafar med de lange røde underbukser. Efter vi havde spist flyttede Kinafar sig endelig fra computeren, så vi kunne komme til at bestille hostel i Beograd. Selvom Kinafamilien havde minimum en iPad med til hver, benyttede Kinafar sig af den fælles computer til at læse nyheder. Efter vi havde booket hostel pakkede vi vores til og tog til Budepast Deli p.u., så vi kunne få købt pladsbilletter til toget mod Beograd.

Da vi havde købt dem, begav vi os hen til det aftalte sted, hvor Laszlo skulle samle os op. Imens vi ventede skrev Emilie postkort og Gitte kiggede lidt i guidebogen. I bilen sad Laszlo og Emilie og snakkede og Gitte sad på bagsædet og blundede/sov lidt. På motorvejen var der en familien fra Estonien, der havde tabte telte og soveposer udover motorvejen.

Efter ca. halvanden times kørsel var vi fremme ved huset. Det var et fint lille hus tæt på Balatonsøen. Laszlos mor og hendes veninde var der, da vi kom. Så dem kørte Laszlo hen til hans onkels lejlighed i den næste by, mens vi hoppede i bikinien og gik ned til søen og tog sol. Vi lå og hyggede os med at kigge i guidebogen, skrive postkort, hørte musik og var selvfølgelig ude at bade i den lækre sø, hvor man kan komme vildt langt ud.

Efter et par timers ved søen, gik vi op til huset og gjorde os klar og kørte i Lidl, for at handle ind til aftensmaden. Vi lavede en lækker salat med masser af hvidløg, bønner, mozzerella, linser og kylling. Efter vi havde spist gik vi ned til søen for at se solnedgangen, men desværre var den skjult bag skyerne. Derefter gik vi en tur hen langs søen og da vi kom tilbage til huset var Laszlos storebror kommet.

Emilie havde taget en ægte dansk Høkker snaps og Piratos ttil Laszlo som tak for at vi måtte komme med ud i hytten. Storebroren havde tager 3 flasker ungarsk vin med. Det var super lækker vin, som vi drak efter vi var startet med snapsen. Ved midnatstid tog vi ned og badede i søen (med svømmetøj). Det var ikke længe vi badede, men det var nu meget sjovt. Derefter gik vi tilbage til huset og snakkede lidt inden vi gik i seng.